Zie ook hier voor eerdere, bewerkte publicatie.

Zaterdag 10 augustus, Oude Markt. Met het nummer 'Tita Tovenaar' begon Yevgueni Aan de Arbeid. Openen is dan wel eervol, het blijkt niet altijd even dankbaar. Het publiek reageerde ondanks het zonnige weer maar lauwtjes op de nochtans overtuigend gebrachte nummers 'Manzijn', 'Oud en versleten' en 'Robbie II', de sequel van Robbie, dat Leuven vanavond dan weer niet te horen kreeg.

Naarmate het concert vorderde, verlangde zanger Klaas toch steeds meer van het publiek. Tijdens 'Verloren zoon', 'Sarah' en 'Aan de Arbeid' werd achtereenvolgend meezingen, meezingen als nooit tevoren en meezingen zodat ze tot op het Ladeuzeplein zouden horen. Ik betwijfel of het aarzelend meelippen zo ver is geraakt, zelden overstemde het het gedreven gezang van de Leuvense frontman.

Het publiek was vooral tijdens de eerste helft van het concert eerder passief. Klaas liet het echter niet aan zijn hart komen, zijn dag kan sowieso niet meer stuk. Hij is immers vanmorgen getrouwd met waarschijnlijk de vrouw van zijn leven, en meteen droeg hij 'Als ze lacht' aan haar op. Menig vrouwelijk fan keek ontgoocheld bij het besef dat dit innemend nummer niet voor haar persoonlijk is geschreven. De kersverse van Klaas had het slechter kunnen treffen.

Pas tijdens dit nummer kwam het publiek helemaal los en werd en meegeneuried op een hoorbaar volume. Yevgueni rondde in zonovergoten schoonheid af met 'Morgen komt ze thuis', dat nogmaals over de bruid van dienst bleek te gaan, en met 'Kannibaal'. Het opgewarmde publiek eiste ineens behoorlijk enthousiast een bisnummer en werd op zijn wenken bediend door 'Papa'. Daarna werd het stil. Vermoedelijk heeft Klaas vanavond nog andere plannen. De vetzak.